top of page
  • Writer's pictureGherasim Andrei

Pe schiuri de tură prin Bucegi

Updated: Feb 28, 2019


TRASEU:


Sinaia-Calea Codrului-Gondolă Cota 1000-Vf. Furnica-Cabana Valea Soarelui-Valea Izvorul Dorului-Vf. Păduchiosu-Mănăstirea Cota 1000


DE ȘTIUT:

Pentru realizarea acestui traseu am fost nevoiți să mergem cu două mașini, pe una am last-o în parcarea de la Mănăstirea Cota 1000, iar cu a doua mașină am mers până la bariera de unde începe traseul prin Calea Codrului.

Există și posibilitatea să mergeți cu mașina direct în parcarea de la Gondolă, dar sunt 2 motive pentru care noi nu am făcut asta, cel principal este că ne place foarte mult iarna pe Calea Codrului, iar cel de-al doilea este că din oraș până la Gondolă drumul era blocat de mașini.



De ce am urcat cu Gondola?


Cu siguranță puteam urca de la Cota 1000 pe schiuri/splitboard pana in platou, dar ținând cont de faptul că am început tura în jur de ora 12, nu aveam prea mult timp la dispoziție, ba mai mult are și coborârea farmecul ei!


După cum spuneam într-un articol mai vechi, de când cu schiul de tură nu am mai urcat prin gondole și telecabine, dar cu ocazia aceasta am mers pentru prima dată cu Gondola din Sinaia pe tronsonul Gondola Sinaia + Gondola Carp.


A fost o experiență plăcută, iar tarfiul bun-pentru o urcare am plătit 35 lei. Vezi aici lista cu tarifele complete.




Stația de oprire este pe Vf. Furnica (2103m), iar din acest punct ai mai multe variante de coborâre.

Noi am ales să coborâm pe pârtia Laptici 1 pentru a ajunge la Cabana Valea Soarelui. Lăsăm cabana în dreapta noastră și înaintam spre intrarea în canionul Valea Izvorul Dorului.



Nu aveți cum să ratați intrarea în acest canion, deoarece o să vă izbească un peisaj rupt din filme...firul văii îngust este dominat de crevase impunătoare și brăduți acoperiți de zăpadă.

Fiind într-o continuă șerpuire traseul te ține tot timpul în suspans...o să ai mereu în minte întrebarea-"oare ce va urma după stânca aceasta?"




Soarele a stat tot timpul în fața noastră, dar cu toate acestea vremea a fost înșelătoare, termometrul arătând undeva la -12 grade. Din acest motiv, am fost obligați să facem cât mai puține pauze și să mergem constant.


Spre deosebire de platou, unde zăpada era înghețată complet, în canion zăpada a fost numai bună de schiat, lucru ce a făcut ca tura să fie și mai plăcută pentru noi!

Mai mult, așa cum puteți vedea și în poza de mai jos, am fost deschizători de drum! Mult powder și tot doar pentru noi, fiecare și-a lăsat urmele pe unde a simțit!

În această tură am avut șansa să schiez alături de doi oameni frumoși, Tibi și Ioana-dacă ești rider cu siguranță ai auzit de ei. Când Tibi organiza concursuri de snowboard freestyle-slopestyle în Valea Dorului eu abia învățam să merg!

Dacă sunteți curioși de echipamentele folosite în această tură puteți intra pe Boarder's Shop

Acest traseu are un grad de dificultate mediu, cu mult plat și coborâre, dar are și câteva urcări care te vor seca de energie!




Aceasta este una din urcarile de care vă vorbeam mai sus, în poză nu pare așa dificilă, dar în realitate se simte diferit!

Mai mult este și spre final de traseu, după această urcare urmează coborârea care te scoate în Transbucegi (Belvedere) spre Vf. Paduchiosu.


În mod normal coborârea spre Belvedere este una frumoasă prin powder cu viraje largi, dar de data acesta zăpada a fost înghețată și abia reușeam să ne ținem pe picioare.

Schiurile de tură, față de cele normale, sunt foarte ușoare, iar când prinzi porțiuni de gheață pe coborâre îți este foarte greu să le controlezi.



Când îți este lene să îți pui pieile de focă și tragi de schiuri până nu mai poți...într-un final mi-am dat seama că mai mult stăteam pe loc și am renunțat la idee...am pus pieile!


După cum spuneam și la începutul articolului, are și coborârea farmecul ei!


Soarele se pregătea să apună și noi ne bucuram de ultima coborâre, urma să intrăm în pădure.







O imagine cât 1000 de cuvinte...


Schiatul prin pădure a fost destul de dificil deoarece nefiind un traseu marcat, a trebuit să ne orientăm singuri și să găsim cea mai bună rută. Nici zăpada nu a ținut cu noi, fiind înghețată, ne-a îngreunat slalomul printre copaci.


Din pădure am ieșit în drumul forestier care duce la Mănăstirea Cota 1000 și am fost nevoiți să facem puțin schi fond, deoarece porțiunea era plată.


Dacă ți-a plăcut tura, cisteste și următoarele articole din Munții Bucegi:




621 views0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page