top of page
  • Writer's pictureGherasim Andrei

Cu schiurile de tură prin Bucegi

Updated: Mar 12, 2019


TRASEU:

Sinaia-Cota 1000-Vf. Păduchiosu-Transbucegi-retur (tura a fost realizată în martie 2019)


Traseul detaliat îl puteți găsi aici: Cota 1000-Vf. Păduchiosu


Ajunși la Cota 1000 am realizat că nu era foarte multă zăpadă, după o săptămână cu mult soare, așa că ne-am luat schiurile în spate și am început să înaintam spre pădure.

După maxim 1km de mers am dat de zăpadă și fericiți ne-am pus schiurile în picioare pentru a începe minunata tură!



Vremea a fost superbă și ne-a lăsat să ne bucurăm de peisajele minunate din jurul nostru!

Pe acest traseu urcarea spre platoul Bucegi se face cu Munții Baiului în spate, iar dacă vremea este însorită și cerul senin ai posibilitatea să vezi cât de superb se văd acești munți. Noi am profitat la maxim!



Știam că cele mai frumoase porțiuni ale traseului vin odată cu ieșirea în golul alpin, dar asta nu ne-a făcut să trecem fără să observăm cât de frumoasă este pădurea din această zonă! Efectiv ești nevoit să îți faci loc cu bețele printre crengile copacilor pentru a înainta, iar când ridici privirea abia că poți observa cerul, la cât de impunător se înalță aceștia deasupra ta!





Țin să menționez că prin pădure a fost destul de greu de schiat deoarece nu era multă zăpadă, iar crengile ieșite la suprafață ne-au pus destule probleme!

În schimb am făcut de multe ori acest traseu pe zăpadă afânată și atunci a fost o super experiență!


Această tură a fost 100% de relaxare așa că nu ne-a interesat timpul de urcare și am profitat la maxim!





Cu cât urcam mai mult cu atât zăpada devenea mai bună și ne puteam bucura de schi, mai ales când ajungi într-o astfel de pajiște alpină care este numai a ta!


Am explorat zona la maxim evitând să urcăm în linie dreaptă, am mers pe curbă de nivel cât am putu de mult!





Așa cum vă spuneam golul alpin îți oferă o priveliște superbă atât către Munții Baiului cât și către Munții Bucegi!



Înainte de a începe ultima urcare susținută care ajunge în Transbucegi, ne-am oprit pentru a face o poză cu Munții Bucegi pe fundal!







Ajunși pe Transbucegi în locul numit "La Belvedere", norii au început să se adune deasupra noastră, dar cu toate acestea soarele a reușit să străpungă bariera norilor formând un peisaj de vis!

În mica noastră oprire am fost înconjurați de trei câini frumoși, printre care și un husky, erau fără stăpân și căutau de mâncare. Ne-am căutat prin rucsaci și tot ce aveam le-am dat, iar ca răsplată au venit cu noi din vârful muntelui până jos la Cota 1000.


Pe traseul de coborâre nu am mai făcut fotografii, dar vă pot spune că a fost o plăcere, iar per total tura a ieșit mai bine decât ne așteptam, mai ales când ai alături de tine oameni frumoși!

Mulțumesc Crista, Ștefan, Daniel și Bogdan!


230 views0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page